en vänlig grönskas rika dräkt




det är fett viktigt att se situationer
ur andras ögon.
tänka med någon annans hjärna.
eller känna med någon annans
fingertoppar.
därför tänker jag skriva en bok
om när en man
blir kär i en kvinna.

en dag när jag rotade igenom mina
supergamla grejer
hittade jag runt åttahundrafemtiotvå
urrivna, gamla, rosa, doftpapper,
där jag klottrat ner påbörjade kärlekshistorier

" Lina vaknade klokan åtta av att hennes häst gnägade.
Nu var det dags att ge Beautiful foder. alltså mat.
på väg utt i stalet såg hon til sin förskräkelse Johan.
Sandra var kär i Johan. Men Johan var dum.
för han förstod inte dett..."

jag tänker skriva klart berättelsen, men kasta om karaktärerna.
Linus blir kär i Johanna.

okej.

godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0